حاء جیم

حاجی نیستم! من از حج، تنها هجی کردنش را می دانم
سه شنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۲، ۰۲:۰۵ ب.ظ

آیا سیر قهقرایی طی کردن هنر است؟!

آیا خوردن٬ آشامیدن و ارضای نیازهای جسمی و جنسی هنر است؟! حیوانات بهتر از ما این اعمال را انجام می دهند. اگر قرار بود مثل حیوان زندگی کنیم حیوانات بودند! باید دامنه دید خود را به اعلی علیین گسترش داد!

 



نوشته شده توسط جعفری ندوشن
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم
آخرین نظرات

حاء جیم

حاجی نیستم! من از حج، تنها هجی کردنش را می دانم

آیا سیر قهقرایی طی کردن هنر است؟!

سه شنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۲، ۰۲:۰۵ ب.ظ

آیا خوردن٬ آشامیدن و ارضای نیازهای جسمی و جنسی هنر است؟! حیوانات بهتر از ما این اعمال را انجام می دهند. اگر قرار بود مثل حیوان زندگی کنیم حیوانات بودند! باید دامنه دید خود را به اعلی علیین گسترش داد!

 

نظرات  (۲۰)

۰۱ اسفند ۹۲ ، ۱۷:۴۸ علی اکبر مجنون الحسین جان

بسم رب الحی "ارواحناله لک الفدا"
باسلام وادب محضر همه بزرگواران

این روایات زیبا را در این شب جمعه تقدیم شما گرامییان می نمایم از سوی حسینیه ی ققنوس کربلا
ان شاالله جهت فرج و سلامت مولایمان اباصالح المهدی ارواحناله لحک الفدا و شیعیان آن حضرت تنها ترین سردار غریب عالم
دعا بفرمائید....الهی اعظم البلاء....اللهم عجل لولیک الفرج

امام علی"ارواحناله لک الفدا":عبور امام "ارواحناله لک الفدا"به مردی افتاد که سخنان بیهوده بسیار می گفت.امام (ع)در کنار مرد ایستاد و فرمود :ای مرد تو با این گفتار زیادت توسط فرشتگان محافظ اعمال نامه ای را برای پروردگار املاء می کنی پس سخنی بگو که سودت برساند نه که زیانت دهد. آثار الصادقین جلد ۹ صفحه ۲۵
__________________________________________________________________________
امام علی"ارواحناله لک الفدا" : شخصی خدمت علی"ارواحناله لک الفدا"عرض کرد چهار مسئله دارم فرمود : بپرس اگرچه چهل مساله باشد.گفت : واجب چیست و واجب تر کدام است؟ نزدیک چیست و نزدیک تر کدام است؟ شگفت چیست و شگفت تر کدام است؟ مشکل چیست و مشکل تر کدام است؟ مولا علی"ارواحناله لک الفدا"فرمودند: واجب اطاعت خداست و واجب تر ترک گناه است ( چون با آلودگی به گناه عبادت مورد قبول نیست) نزدیک قیامت است و نزدیک تر مرگ عجیب دنیاست و عجیب تر علاقه به آن مشکل قبر است و مشکل تر بی توشه رفتن در قبر.    کتاب نصایح صفحه ۱۸۵ حدیث ۱۰۸
__________________________________________________________________________

امام علی"ارواحناله لک الفدا": روزی حضرت به درب مغازه خیاط خیانتکاری که در کارش کم کاری می نمود رسیدند و فرمودند : زنان داغدار به سوگت بنشینند نخها را محکم و کوکها را ظریف تر و نزدیک تر قرار بده زیرا من از رسول خدا"ارواحناله لک الفدا" شنیدم که فرمود : روز قیامت دوزنده خائن می آید با پیراهن و ردائی از آنچه دوخته و خیانت کرده و بپرهیز از تکه پارچه ها زیرا صاحب جامه سزاوارتر است به آنها مبادا از آنها جامه و پوشش برای خود تهیه کنی که عقوبت و کیفر دارد. مجموعه ورام جلد ۱ صفحه ۹۶
۰۲ اسفند ۹۲ ، ۱۰:۵۹ علی اکبر مجنون الحسین جان
بسم الله الرحمن الرحیم
هدیه ی حسینیه ی ققنوس کربلا
روز جمعه است و دعای الهی عظم البلاءرا جهت فرج و سلامتی وجود قدسی حضرتشان و تمامی محبین و شیعیان آن سید ومولا که درتمام عالم دچار بلایا وسختی های زیادی شده اند فراموش نفرمائید...دلتان مشغول نفسهای گرم آن
امام "ارواحناله لک الفدا"ان شاالله ...
"مکیال المکارم فى فوائد الدعاء للقائم" یکى از کتاب هاى ارزشمند شیعه، نوشته آیت‏ اللّه‏ سیدمحمدتقى موسوى اصفهانى(1348 ـ 1301ق) است که به قصد اداء حق حضرت بقیة‏اللّه"ارواحناله لک الفدا"که حقش بر گردن ما افزون‏تر از همه مردم است، احسانش بیشتر و بهتر از همه شامل حال خلق مى‏ شود و نعمت ها و منت ها بر ما دارد، به رشته تحریر درآمده است.
اصل کتاب به زبان عربى است و مؤلف در مقدمه مى ‏نویسد:
"چون ما نمى‏ توانیم حقوق آن حضرت را ادا نماییم و شکر وجود و فیوضاتش را آن طور که شایسته است، به جا آوریم بر ما واجب است آن مقدار از اداى حقوق آن حضرت را که از دستمان ساخته است، انجام دهیم. . . بهترین امور در زمان غیبت آن حضرت، انتظار فرج آن بزرگوار و دعا براى تعجیل فرج او و اهتمام به آنچه مایه خشنودى آن جناب و مقرب شدن در آستان اوست، مى‏ باشد."دفع عقوبت از اهل زمین

خداوند متعال به برکت دعا کنندگان برای مولایمان صاحب الزمان"ارواحناله لک الفدا" عذاب و عقوبت را از اهل زمین دفع می نماید تقریر این مطلب به دو گونه است.

اول: در آخر حدیث قدسی که از عده الداعی قبلا آورده ام چنین است: ... آنهایند که اگر خواسته باشم زمین را به کیفر و عقوبت هلاک گردانم. به خاطر آن قهرمانان از آنها (اهل زمین) دفع نمایم.دوم: در کمال الدین به سند خود از حضرت ابوجعفر باقر آورده که فرمود: زمانی بر مردم خواهد رسید که امام آنها از ایشان غایب شود خوشا به حال آنان که در آن زمان بر امر ما پایدار بمانند کمترین چیز از ثواب که به آنها رسد اینکه خداوند متعال به آنها ندا کند؛ بندگان و کنیزان من به سر من ایمان آوردید و غیب مرا تصدیق کردید.

پس بشارت باد شما را به ثواب نیک از من. ای بندگان و کنیزانم حقا که از شما قبول کنم و شما را به عفو نمایم و شما را می آموزم و به شما بندگانم را از زبان سیراب گردانم و بلا را از آنها دفع نمایم اگر شما نبودید عذابم را بر آنها نازل می کردم...

وجه استشهاد برای بیان مقصود اینکه اهتمام و مداومت در دعا برای حضرت صاحب الزمان سبب پایدار ماندن بر سنت و شیوه امامان است و بدین ترتیب وسیله ای می شود برای رسیدن به این مکرمت ارزنده.

لبیک یا حسین جان...لک لبیک.....

۱۱ اسفند ۹۲ ، ۱۹:۱۰ علی اکبر مجنون الحسین جان
بسم رب الحی ارواحناله لک الفدا
السلام علیک یا مولانا اباصالح المهدی ارواحناله لک الفدا
باسلام وادب محضر تمامی بزرگواران , خواهران و برادران گرامی ام
در این روزهای بسیار سخت که عالم دچار فتن وحشت آوری قرار گرفته
و شیعیان و محبین و منتظران حضرت حجت ابن الحسن والحسین
ارواحناله لک الفدا در بلایای عجیب و وحشت آور ؛از قبیل گرسنگی های ممتد؛خوردن گوشتهای حیوانات حرام گوشت؛
نداری ها ؛کشتار و سوزاندن مسلمین و بلایای ارضی به سر می برند؛به عنوان خاک پای مولایم
و خدمتگزار شما سروران؛ تقاضامندم به علت آنکه این داغها و پدیده ها
بر قلب مبارک و نازنین امام حی "ارواحناله لک الفدا"بسیار طاقت فرسا می گردد؛به خواندن
قرآن و دعای الهی عظم البلاء مداومت بیشتر داشته باشید و از نماز بسیار
یاری بجویید و نذورات خود را متوجه به سلامتی وجود مقدس مولایمان
نمائید...و از دادن صدقات در روز و شب برای ایشان توجه خداوند را جلب به رضایت نموده تا موجبات دفع بلیه راآن حکیم توانا برطرف سازد.دوستان و سروران گرامی؛این بلایا هیچ نماد عادی ندارد و
به همین علت؛ اطلاع مولایمان از حقیقت های مکشوفه ؛وجود آن گل یاس باغ
فاطمی را بیشتر آزار می دهد.ان شاالله که این پیام وهدیه را به دیگر
عزیزان خود برسانیم ؛ تا یاری گر مولایمان در همه ی احوالات بوده
و سربازی قابل به آن سرور بلند بالا و تنها ترین سردار غریب عالم
باشیم.ان شاالله ..التماس دعای عهد وفرج مولایمان
هدیه ی حسینیه ی ققنوس کربلا....
ولا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم
۱۲ اسفند ۹۲ ، ۲۲:۰۸ علی اکبر مجنون الحسین جان
بسم رب الودود
باسلام وادب محضر شما بزرگوار
ان شاالله به مدد مولا اطلاع رسانی فرمائید به دوستان
به روز هستیم
در بلاگ رسائل بندگی به لطف خداوند
به آدرس
http://ghoghnoosekarbala2.blog.ir/

التماس دعای عهد وفرج مولایمان
۱۳ اسفند ۹۲ ، ۲۰:۵۰ علی اکبر مجنون الحسین جان
بسم الله الرحمن الرحیم
باسلام وادب محضر شما خواهران و برادران بزرگوارم
و عرض تعزیت بمناسبت فرا رسیدن ایام شهادت مادر سادات ارواحناله لک الفدا؛
هدیه ی حسینیه ی ققنوس کربلا را تقدیم محضر شما گرامییان می نماید.


مراجع تقلید ایام فاطمیه را مشخص کردند


امام خامنه ای: خداوند خواست که مردم بیشتر به یاد مادر ما باشند
 
حضرت امام خامنه ای در پیام نوروزی به مناسبت آغاز سال 1392 و در شرایطی که روز شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) (فاطمیه اول) مصادف با 5 فروردین شده بود، در ابتدای بیاناتشان، علاوه بر ذکر صلوات خاصه حضرت صدیقه(س)، فرمودند: "به هم‌میهنان عزیزمان عرض می‌کنم توجه داشته باشند که ایّام فاطمیه در اواسط روزهای عید است و تکریم و احترام این ایام برای همه‌ی ما لازم است".
 
و این جمله ولی امر مسلمین دلالت بر این نکته دارد که از 13 جمادی الاولی، ایام عزاداری به مناسبت شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) (ایام فاطمیه) آغاز می شود.
 
همچنین، حجت الاسلام ادیب یزدی، از واعظان مشهور تهران، در یکی از سخنرانی های سال گذشته خود به ذکر خاطره ای از امام خامنه ای پرداخت. وی گفت: "یادم می آید یک روز در محضر رهبر عالیقدر انقلاب بودم یکی از آقایان سوال کرد درباره شهادت حضرت فاطمه(س) بالاخره 75 روز بعد از رحلت صحیح است یا 95؟ رهبر عالیقدر پاسخ واقعا حکیمانه ای دادند و فرمودند: «برای شما چه فرقی می کند کدامیک صحیح باشد خداوند خواست که مردم بیشتر به یاد مادر ما باشند و بیشتر برای مادر ما عزاداری و بیان فضائل ایشان را بکنند»".
 
جمله حکیمانه ولی امر مسلمین درباره ایام فاطمیه به زیبایی به زمان و چگونگی حفظ حرمت این ایام اشاره می کند.
 
* آیت الله العظمی نوری همدانی: برنامه های تلویزیون ایام فاطمیه را تحت الشعاع قرار ندهد
 
حضرت آیت الله العظمی حسین نوری همدانی، مرجع تقلید بزرگ شیعیان، نیز سال گذشته و در شرایطی که ایام فاطمیه از 5 فروردین آغاز می شد، در توصیه ای به مسئولان رسانه ملی تاکید نمودند: "ایام نوروز امسال با ایام فاطمیه مصادف است، به صدا و سیما توصیه می‌کنم مبادا طوری برنامه‌ریزی کنند که برنامه‌های تلویزیون، ایام فاطمیه را تحت‌الشعاع قرار دهد و مردم از این مساله غفلت کنند".
 
این سخنان معظم له به خوبی اهمیت حفظ حرمت ایام فاطمیه و نیز توجه مسئولان فرهنگی و رسانه ای کشور به این مساله را مورد تاکید قرار داده است.
 
* آیت الله العظمی مکارم شیرازی: ایام فاطمیه 20 روز است
 
حضرت آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید بزرگ شیعیان، در پاسخ به پرسشی راجع به زمان ایام فاطمیه اینگونه پاسخ داده اند: "در مورد سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) دو روایت است یکی اینکه ایشان 75 روز بعد از رحلت پیغمبر اکرم (ص) به شهادت رسیدند که می شود 13 جمادی الاول و دیگری اینکه 95 روز بعد از رحلت پیغمبر به شهادت رسیدند که می شود 3 جمادی الثانی و طول این 20 روز را ایام فاطمیه نامیده اند".
 
پاسخ معظم له نیز کاملا روشن و آشکار است و احتیاجی به هیچ تفسیری نیست.
 
* آیت الله العظمی وحید خراسانی: ایام فاطمیه از 13 جمادی الاول آغاز می شود
 
حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی، مرجع تقلید بزرگ شیعیان، که درباره بزرگداشت ایام فاطمیه و تعطیل شدن روز شهادت آن حضرت (شهادت دوم) مجاهدت به یادماندنی نمودند و همه ساله، در آن روز با پای پیاده در دسته عزاداری دختر پیامبر اعظم(ص) حاضر می شوند، پیرامون این ایام گفته اند: "ایام فاطمیه روز ۱۳ جمادی الاول شروع می شود تا روز ۳ جمادی الثانی که تعطیل است و اوج سوگواری در آن روز است که توجه به آن روز سیره بزرگان از فقهایی همچون میرزای نایینی و مرحوم آخوند خراسانی بوده است".
 
معظم نیز بر تاریخ 20 روزه ایام فاطمیه تاکید نموده و بزرگداشت این ایام سوگواری را موردتوجه قرار داده اند.
 
* آیت الله العظمی صافی گلپایگانی: از 13 جمادی الاولی تا 3 جمادی الثانی ایام فاطمیه است
 
حضرت آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی، مرجع تقلید بزرگ شیعیان، هم مانند سایر مراجع بزرگوار، بر پاسداشت 20 روزه ایام فاطمیه تاکید نموده اند. معظم له در پاسخ به استفتایی پیرامون زمان این ایام به علت نامشخص بودن تاریخ دقیق شهادت شهیده مدینه، آورده اند: "نسبت به روز شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) قول‌های مختلفی ذکر شده است، لکن آنچه بیشتر مورد توجه علماء واقع شده است فاطمیه اول و فاطمیه دوّم در ماه جمادی الاول و جمادی الثانی است. شایسته است که شیعیان از روز سیزدهم جمادی الاول تا سوم جمادی الثانی سوگوار و با انجام مراسم عزاداری آن حضرت، ارادت و مودت خود را به اهل بیت (ع) اظهار و از انجام مراسمی‌ که موجب وهن مراسم شهادت آن حضرت است اجتناب کنند."
 
همانگونه که مشاهده می شود، اکثریت قریب به اتفاق مراجع عظام شیعیان راجع به ایام فاطمیه متفق القول هستند و این در حالی است که در بیوت اکثر این بزرگواران، به مانند سایر هیات های مذهبی کشور، از چند روز مانده به ایام فاطمیه، بیرق های عزا و سیاه برافراشته می شود و مجلس روضه و عزاداری منعقد خواهد بود و پایان عزاداری ها نیز تا چند روز پس از ایام فاطمیه ادامه می یابد.
 
باتوجه به نکات مطرح شده و سنتی که همه ساله بین شیعیان ترویج داشته و بر عظمت و شکوه آن نیز افزوده شده است، ایام فاطمیه امسال از شنبه 24 اسفند 1392 آغاز و تا 14 فروردین  1393  ادامه خواهد یافت و به این ترتیب، مجددا یادآوری می شود که سراسر نوروز امسال مقارن با ایام فاطمیه است؛ هرچند هیات های مذهبی و مردم مومن و خداجوی کشورمان، از چند روز قبل از آغاز ایام به پیشواز عزاداری ام السادات خواهند رفت.
_________________________________________
التماس دعای عهد و فرج مولایمان اباصالح المهدی ارواحناله لک الفدا
آن مولای غریب و تنها ترین سردار عالم....
۱۴ اسفند ۹۲ ، ۱۴:۵۷ علی اکبر مجنون الحسین جان
بسم رب الودود
سلام وادب محضر شما گرامییان ؛ هدیه ی ققنوس کربلا

این شعر از امام قدس الله نفس زکیه است؛
امیدوارم مورد قبول ساحت قدسی پروردگار عالم
و حضرات معصومین روحنافدا و
هدیه قابلی باشد به احوالات روزگارانمان ان شاالله

در دلـــــــم بــــــــود که آدم شوم؛ امّا نشدم
بــــى‏ خبر از همه عالم شوم؛ امّا نشدم
بـــــــر درِ پیــــــرِ خــــــرابــــات نهم روى نیاز
تا بــه این طایفه محرم شوم؛ امّا نشدم
هجرت از خویش کنم، خانه به محبوب دهم
تا بـــه اسمـــــاء معلّم شوم؛ امّا نشدم
از کف دوست بنوشم همه شب باده عشق
رستــــه از کوثر و زمزم شوم؛ امّا نشدم
فــــــــــارغ از خـویشتن و واله رخسار حبیب
همچنــــان روح مجسم شوم؛ امّا نشدم
سر و پا گوش شوم، پاى به سر هوش شوم
کـــــز دَم گرم تو مُلهَم شوم؛ امّا نشدم
از صفــــــا راه بیابــــــم به ســــــــوى دار فنا
در وفــــا یــــــار مسلّم شوم؛ امّا نشدم
خواستم بر کنم از کعبه دل، هر چه بت است
 تــــا بــــرِ دوست مکرّم شوم؛ امّا نشدم
آرزوهــــا همـــــه در گور شد اى نفس خبیث
در دلــــم بــــود کـه آدم شوم؛ امّا نشدم
وفرمایش زیبا از ؛دانشمند بزرگوار ؛ حضرت آیت الله فاطمی نیا حفظه الله که
 می فرمودند:
غفیله شو می خونه، عمره شو می ره، جاتون خالی عمره بودیم، بعد صحبت عِرض (آبروی) مردم که شد، خیلی راحت، فلان کس هم دخترش طلاق گرفت، چرا؟ حالا بماند! آی خدا انصافت بده، بماند یعنی هزار تا تهمت!، یا نگو یا اگه میگی درست بگو. آخه تو مسلمونی؟! غفیله خوندی؟! عمره رفتی؟! ... دیدی در دکونشو بستن؟ میگه چرا؟ والا می گن گرانفروشی بوده، ولی حالا خدا بنده شو ناظره! چه می دونم والا! بعد می خوایم بشیم زبدة العارفین، عمدة المکاشفین، نه تنها که نمی شیم، درجا می زنیم و به هیچ جا نمی رسیم.
التماس دعای عهد وفرج مولایمان ان شاالله .... لبیک یا حسین جان...لک لبیک..
۱۵ اسفند ۹۲ ، ۲۲:۳۰ علی اکبر مجنون الحسین جان
بسم الله الرحمن الرحیم
باسلام وادب محضر شما گرامییان
"هدیه ی ققنوس کربلا "
اَلسَلامُ عَلَیْکِ یا عَقیله بَنی هاشِم
"یازِیْنَبِ الصَبور"
"ارواحناله لک الفدا"
باعرض تبریک و تهنیت فرا رسیدن میلاد باشکوه
حضرت زینب کبری؛عمه بزرگوارحضرت ولی عصر ؛اباصالح المهدی
ارواحناله لک الفدا؛آن اولیا مخدره ی فرش وعرش خداوند
تبارک وتعالی؛وسفیر خدا از مدینه تا کربلا؛امیداست امشب در حال این شاد باش عظیم ؛
دعای الهی عظم البلاء را به جهت فرج و دفع تمام بلیه
از وجودنورانیِ قُدسی و پاک مولایمان حجت خدا و تمام بندگان
و صالحان و محبین و شیعیان حضرات آل الله "ارواحناله لک الفدا"
را زمزه گر باشیم و خداوند متعال را قسم یاد نمائیم به آن
بانوی جلیله؛ که فرج مولایمان را مُهر تائید به مِهر خود؛امضای فرج زند
و هلاک شدن تمام دشمنان را که خون شیعیان را حلال نموده اند
از آن بزرگ بخواهیم.که مولایمان فرموده اند:اگر برای فرج ما دعا
می کنید؛خداوند را به عمه ی ما حضرت زینب کبری "ارواحناله لک الفدا"
قسم دهید و فرج ما را بخواهید.
ان شاالله ...
التماس دعای عهد وفرج مولایمان ...
برحمتک یا ارحم راحمین


۱۸ اسفند ۹۲ ، ۱۹:۵۲ علی اکبر مجنون الحسین جان
بسم رب الحی ارواحناله لک الفدا

هدیه ی ققنوس کربلا به شما بزرگوار گرامی

ان شاالله در زندگی مان چراغ راهی باشد تا از مولایمان اباصالح المهدی ارواحناله لک الفدا جا نمانیم....
امام و مولایم محمد ابن علی باقر العلوم ارواحناله لک الفدا فرمودند:
اگر در قبال تو ستم کردند! تو ستم نکن!
___________________________________

نماز بدون وضوی شیخ هادی

یکی از استادان دانشگاه امام صادق(ع) در یادداشتی، ماجرای تکان‌دهنده و عبرت‌آموزی را به تحریر درآورد، که تقدیم می‌شود:
حدود 20 سال پیش منزل ما خیابان 17 شهریور بود و ما برای نماز خواندن و مراسم عزاداری و جشن‌های مذهبی به مسجدی که نزدیک منزلمان بود می رفتیم. پیش‌نماز مسجد، حاج آقایی بود به‌نام شیخ هادی که امور مسجد از قبیل نماز جماعت، مراسم شب‌های قدر، نماز عید و جشن نیمه شعبان را برگزار می‌کرد. اگر کسی می‌خواست دخترش را شوهر بدهد و یا برای پسرش زن بگیرد با شیخ هادی مشورت می‌کرد و در آخر هم شیخ خطبه عقد را جاری می‌کرد. اگر کسی در محله فوت می‌کرد شیخ هادی برای او نماز میت می‌خواند و کارهای بسیار دیگر ... .
یک روز من برای خواندن نماز مغرب و عشاء راهی مسجد شدم و برای گرفتن وضو به طبقه پائین که وضوخانه در آنجا واقع بود رفتم. منتظر خالی شدن دستشویی بودم که در این حین، درِ یکی از دستشویی‌ها باز شد و شیخ هادی از آن بیرون آمد. با هم سلام و علیک کردیم و شیخ بدون اینکه وضو بگیرد دستشویی را ترک کرد! من که بسیار تعجب کرده بودم به دنبال شیخ راهی شدم که ببینم کجا وضو می‌گیرد و با کمال شگفتی دیدم شیخ هادی بدون گرفتن وضو وارد محراب شد و یکسره بعد از خواندن اذان و اقامه نماز را شروع کرد و مردم هم به شیخ اقتداء کردند! من که کاملاً گیج شده بودم سریعاً به حاج علی که سال‌های زیادی با هم همسایه بودیم، گفتم: حاجی! شیخ هادی وضو ندارد، خودم دیدم از دستشویی آمد بیرون ولی وضو نگرفت. حاج علی که به من اعتماد کامل داشت با تعجب گفت خیلی خوب فردا می‌خوانم.
این ماجرا بین متدینین پیچید، من و دوستانم برای رضای خدا، همه را از وضو نداشتن شیخ هادی آگاه کردیم و مأمومین کم‌کم از دور شیخ متفرّق شدند تا جایی‌که بعد از چند روز خانواده او هم فهمیدند. زن شیخ قهر کرد و به خانه پدرش رفت، بچه‌های شیخ هم برای این آبروریزی، پدر را ترک کردند. دیگر همه جا صحبت از مشکوک بودن شیخ هادی بود؛ آیا اصلاً مسلمان است؟! آیا جاسوس است؟! و آیا ... .
شیخ بعد از مدتی محله ما را ترک کرد و دیگر خبری از او نبود. ما هم به‌همراه دوستان و متدینین خوشحال از این پیروزی، در پوست خود نمی‌گنجیدیم. بعد از مدتی از حوزه علمیه یک طلبه جوان [به مسجد] فرستادند و اوضاع به حالت عادی برگشت.
بعد از دو سال از این ماجرا، من به اتفاق همسرم به عمره مشرف شدیم. در مکه به‌خاطر آب و هوای آلوده بیمار شدم. بعد از بازگشت به پزشک مراجعه کردم و دکتر پس از معاینه مقداری قرص و آمپول برایم تجویز کرد. روز بعد وقتی می‌خواستم برای نماز به مسجد بروم، تصمیم گرفتم قبل از آن به درمانگاه بروم و آمپول بزنم. پس از تزریق به مسجد رفتم و چون هنوز وقت اذان نشده بود وارد دستشویی شدم تا جای آمپول را آب بکشم. در حال خارج شدن از دستشویی، ناگهان به یاد شیخ هادی افتادم. چشمانم سیاهی می‌رفت، همه چیز دور سرم شروع به چرخیدن کرد انگار دنیا را روی سرم خراب کردند. نکند آن بیچاره هم می‌خواسته جای آمپول را آب بکشد؟!! نکند ؟!! نکند؟!! دیگر نفهمیدم چه شد. به خانه برگشتم تا صبح خوابم نبرد و به شیخ هادی فکر می‌کردم که چگونه منِ نادان و دوستان و متدینین نادان‌تر از خودم، ندانسته و با قصد قربت آبرویش را بردیم؛ خانواده‌اش را نابود کردیم؛ و ... .
از فردا، سراسیمه پرس و جو را شروع کردم تا شیخ هادی را پیدا کنم. پیش حاج ابراهیم رفتم به او گفتم برای کار مهمی دنبال شیخ هادی می‌گردم او گفت: شیخ دوستی در بازار حضرت عبدالعظیم× داشت و گاه گاهی به دیدنش می‌رفت، اسمش هم حاج احمد بود و به عطاری مشغول بود. پس از خداحافظی یک‌راست به بازار شاه عبدالعظیم× رفتم و سراغ عطاری حاج احمد را گرفتم. خوشبختانه توانستم از کسبه آدرسش را پیدا کنم. بعد چند دقیقه جستجو پیرمردی با صفا را یافتم که پشت پیشخوان نشسته و قرآن می‌خواند. سلام کردم جواب سلام را با مهربانی داد. گفتم: ببخشید من دنبال شیخ هادی می‌گردم؛ ظاهراً از دوستان شماست، شما او را می‌شناسید؟ پیرمرد سری تکان داد و گفت: دو سال پیش شیخ هادی در حالی‌که بسیار ناراحت و دلگیر بود و خیلی هم شکسته شده بود، پیش من آمد، من تا آن زمان شیخ را در این حال ندیده بودم. بسیار تعجب کردم و علتش را پرسیدم، او در جواب گفت: من برای آب کشیدن جای آمپول به دستشویی رفته بودم که متدینین بدون اینکه از خودم بپرسند به من تهمت زدند که وضو نگرفته نماز خوانده‌ام؛ خلاصه حاج احمد آبرویم را بردند، خانواده‌ام را نابود کردند و آبرویی برایم در این شهر نگذاشتند و دیگر نمی‌توانم در این شهر بمانم، فقط شما شاهد باش که با من چه کردند. بعد از این جملات گفت: قصد دارد این شهر را ترک گفته و به عراق سفر کند که در جوار حرم امیرالمومنین× مجاور گردد تا بقیه عمرش را سپری کند. من هم هرکاری کردم که مانعش شوم نشد. او گفت دیگر چیزی برای از دست دادن ندارم. او رفت و از آن روز به بعد دیگر خبری از او ندارم.
ناگهان بغضم سرباز کرد و اشک‌هایم جاری شد، که خدای من این چه غلطی بود که من مرتکب شدم. ‌ای کاش آن موقع کور می‌شدم و این جنایت را نمی‌کردم. ‌ای کاش حاج علی آن موقع به‌جای گوش دادن به حرفم توی گوشم می‌زد. ‌ای کاش‌ای کاش... . و این ‌ای کاش‌ها که بیچاره‌ام می‌کرد. الان حدود 20 سال است که از این ماجرا می‌گذرد و هر کس به نجف مشرف می‌شود من سراغ شیخ هادی را از او می‌گیرم ولی افسوس که هیچ خبری از شیخ هادی مظلوم نیست.

__________________________________________

مواظب باشیم آبروی مردم در جوب پیدا نشده است!!!
 ومولایم جعفر بن محمد صادق آل رسول ارواحناله لک الفدا فرمودند:
مردم آبروی خود را به سختی به دست آورده اند ! نکند تو کاری نمایی تا آبروی آنها را مورد هجوم قرار دهی!!!

التماس دعای عهد وفرج مولایمان ان شاالله

سلام دوست گرامی

یکی از مسائلی که درباره عید نوروز مطرح است این است که آیا این روز مقارن با عید غدیر قمری است یا خیر؟ برای حل این مسئله، مطلب کوتاه زیر را مطالعه کنید و بعد خودتان نتیجه مقاله را به صورت آنلاین با مبدل تاریخ محاسبه نمایید.


.:: اَللهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم ::.

۰۲ فروردين ۹۳ ، ۰۳:۲۳ علی اکبر مجنون الحسین جان
بسم رب الحی (ارواحناله لک الفدا)

باسلام و ادب محضر شما خواهران بزرگوار و برادران عزیزم

عرض تهنییت دارم خدمت شما فرارسیدن بهار انسانی و جلوه ی معاد خداوندی و عرض تعزییت ایام سوگواری شهادت
ام ابیها، صدیقه ی طاهره کبری،فاطمه الزهرا(ارواحناله لک الفدا)
هدیه پیش کش حسینیه ی ققنوس کربلا تقدیم شما....

هدیه نوروزی که برای حضرت علی"ارواحناله لک الفدا" آوردند !
عیدی دادن در خانواده های سنتی ایرانی دارای اهمیت و مفهومی در خور توجه است و این باور وجود دارد که گرفتن عیدی از دست کسان مورد احترام از نظر سنی، منزلتی و خویشاوندی تبرک و خوش یمن است.

هدیه و عیدی دادن به مناسبت نوروز رسمی دیرینه است. کتاب های تاریخی از پیشکش ها و بخشش های نوروزی در ادوار پیش از اسلام و بعد از اسلام خبر می دهند، از رعیت به پادشاهان و حکمرانان، از پادشاهان و حکمرانان به وزیران، دبیران،کارگزاران و شاعران و از بزرگترهای خاندان به کوچکترها به ویژه به کودکان.

رسم هدیه دادن نوروزی را، ابوریحان بیرونی از گفته آذر باد موبد بغداد چنین آورده؛ نیشکر در ایران، روز نوروز یافت شد پیش از آن کسی آن را نمی شناخت. جمشید روزی نی ای دید که از آن کمی به بیرون تراوش کرده، چون دید شیرین است امر کرد، این نی را بیرون آورند و از آن شکر ساختند ومردم از راه تبرک به یکدیگر شکر هدیه کردند و در مهرگان نیز تکرار کردند و هدیه دادن رسم شد.(آثار الباقیه، ص 328)

پیشکشی رعیت"تاجر، صنعتگر،کشاورز"و حاکمان ولایت به پادشاهان و خلفا در واقع بخشی از باج و خراج و مالیات سالانه بود که گفته یا نگفته به آن متعهد بودند و خزانه کشور از آن آبادان بود.

ابوریحان بیرونی می نویسد؛ پادشاهان ساسانی آنچه را که پنج روز عید"به ترتیب اعیان، دهقانان، سپاهیان، خاصان و خادمان"هدیه آورده بودند روز ششم امر به احضار می کرد و هر چه قابل خزانه بود نگه می داشت و آن چه می خواست به اهل انس و اشخاص که سزاوار خلوتند می بخشید.

"کمپفر" سیاح دوره صفوی، از هدیه های حاکان و ثروتمندان محلی که برای شاه سلیمان می آوردند به عنوان "سومین بودجه دربار"یاد می کند. تاورنیه هدیه یکی از حاکمان را به پادشاه "ده هزار اشرفی"ذکر کرده و شاردن هدیه های به پادشاه را حدود 2 میلیون فرانک تخمین می زند.

دروویل می نویسد؛ این هدیه های نوروزی علاوه بر طلا،جواهر و سکه های زر، عبارت از اسب های اصیل، جنگ افزار، پارچه های گرانبها و شال های کشمیر و پوست های ممتاز و قند و قهوه و چای و مربا است.

در کتاب های تاریخی و ادبی، بیش از همه از هدیه پادشاهان به شاعران سخن رفته، هدیه ای که بنابر رسم برای سرودن قصیده ها و مدیحه های نوروزی داده می شد. هدیه به شاعران در جشن نوروز که انگیزه و وسیله ای برای سرودن شعر و مدیحه بود در واقع نوعی حقوق ماهانه و سالانه شاعر به شمار می رفت. این بخشش ها گاه به اندازه ای بود که می توانست شاعری را توانگر سازد. رسم و ضابطه پیشکش های سنگین بها به پادشاهان و حاکمان تا دوره مشروطیت رایج بود.

امروز رسم عیدی دادن در بین همه قشرها و خانواده ها و سازمان ها دولتی و خصوصی پابرجاست و در سازمان های دولتی رسمیت یافته است. عیدی دادن به جوانان و کودکان در خانواده، به کسان کم در آمد و خدمتگزاران در محیط کار، به رفتگر، به نامه رسان و...در عین حال نوعی جبران زحمت و انتظار خدمت است. عیدی های امروز بیشتر به صورت نقد و اسکناس نو است. بانک ها پیش بینی تهیه"اسکناس نو"کرده و در اختیار مشتریان می گذارند. در جامعه کشاوری،روستایی و عشایری در گذشته ای نه چندان دور،پیشکش های نوروزی فراورده محلی بود و بخشش ها  کالا و فراورده غیر محلی.

هدیه دان که به مناسبت هایی چون عید، موفقیت، مسافرت، تولد، ازدواج، مرگ و..است. به ویژه در خانواده های سنتی دارای اهمیت و مفهومی در خور توجه است. البته این باور وجود دارد که گرفتن عیدی از دست کسان مورد احترام"از نظر سنی، منزلتی، خویشاوندی، علمی، نسبی و.."تبرک و دارای شگون است.

از امیرالمونین علی (ع) روایت شده است که ایرانیان ظرفهای حلوا برای او هدیه آوردند، پرسیدند اینها چه هستند؟گفتند؛ هدیه نوروزست. پس گفت؛همه روزها نوروز باشد. پس شیرینی را خورد و ندیمان را بخوراند و ظرف ها را بین مسلمین قسمت کرد. (المحاسن و الاضداد، ص 395)

در نوروز جامی سیمین که پر از حلوا بود برای پیغمبر(ص) هدیه آوردند و آن حضرت پرسید که این چیست؟گفتند امروز نوروزست. پرسید که نوروز چیست؟گفتند عید بزرگ ایرانیان است. (ترجمه آثار الباقیه ص 279 و 556 )

_____________________________________________________________
التماس دعای عهد و فرج مولایمان ان شاالله
سلام
ما یک گروه تولید محتوا وبسته های فرهنگی آماده ی چاپ ویژه مجموعه های فرهنگی هستیم  بسته ی نمایشگاهی فرهنگی تولید کرده ایم وبژه ایام فاطمیه ؛
هم دانلود کنید هم اگر مقدور است با باز نشر آن در وبلاگ وسایت خود و یا هرجایی از قبیل شبکه های اجتماعی و... به توزیع مجازی این بسته فرهنگی کمک نمایید) چرا که ما در حوزه کارهای مجازی فوق العاده بی تجربه ایم! امید است که در فضا سازی ایام فاطمیه نقشی داشته باشیم:
لینک دانلود:

http://ghalamdad.ir/menbar-divari/97-menbar-divari-avalin-mazloom

ما را به دوستان خود معرفی فرمایید و در نشر بسته ها یاریمان دهید
با تشکر 
علی بخشایش (سلمان)

۰۷ فروردين ۹۳ ، ۰۰:۲۲ علی اکبر مجنون الحسین جان
بسم رب الحی ارواحناله لک الفدا

اللهم اشف کل مریض؛آمین یارب العالیمن

به یک یاعلی مددی همه شما محتاجم و اومدم امشب در خونه هاتون در می زنم و کاسه می چرخونم
برای اینکه به عشق شش ماهه ی حضرت رباب ؛باب الحوائج علی اضغر ابن الحسین ارواحناله لک الفدا؛
برای این پسر بچه ی زیبا که داره جونش رو با بیماری که داره از دست می ده و برای شفای همه بیمارانی که در این شبها
به دنبال یک دعای باصفا و یک قلب شکسته می گردند که دعاشون کنه و به هر شکلی که شده خداوند تبارک و تعالی
نجاتشون بده.... عزیزانم ، خواهران بزرگوارم و برادران گرامی ام؛ خدا می داند که این حقیر این بچه را نمی شناسم
اما با دیدن
 عکس زیبای این کودک دلم رفت کربلا .... بیائید امشب و این چند روز باقی مونده از ایام مادریمان
از مادر جان سادات بخواهیم که او را شفای عاجل عطا کندمادر یک آبرویی پیش خدا خرج کنه تمومه و بدون اینکه کارش به تیغ جراحی برسه ؛ یکبار دیگر خداوند
تبارک و تعالی به خانوده اش او را برگرداند ....
یک یا علی مددی بگویید و با بازنشر این مطلب بگذارید همه دعا کنند ...خلاصه یک دل شکسته و با آبرو پیش مادرجان
عزیز کرده پیدا می شه ؛ مادر حرفش رو زمین نیندازه ....
منتظر دستان پر مهرتان و جوانمردی از سر غیرت و مروت شما هستم....
هرجور که صلاح می دانید برایش نذر بردارید....
بحق مادر سادات هرچی مشکل تو زندگی دارید برطرف بشه و هرگز دچار گرفتاری نشید و دستتون پیش مردی هم بحق عموی سادات دراز نشه ...

بگید یاعلی مددی و درد و بلا نبینید ....
صفای باطنتون رو عشقه ....

http://parsisampad.blog.ir/1393/01/06/%D8%AF%D8%B9%D8%A7-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%B4#comments
۱۸ فروردين ۹۳ ، ۱۴:۳۷ علی اکبر مجنون الحسین جان
بسم رب الساقی العطشا ارواحناله لک الفدا

یا اباالغوث ادرکنی
ای پدر درماندگان به فریادم برس...
با هم زمزمه کنیم.....
سلام علیکم...
عرض ادب و احترام محضر شما بزرگوار دارم....
روزهای آخرین بی مادریست و به رسم جوانمردی
فداییان ولایت و راه حسینی حضرت ارباب حسین جان ؛روضه دخیل علمدار
عالم را برپا می کنند و ذکر شریف عباسیه را سر می دهند
شما نیز در این دخیل حسینیه ی ققنوس دعوت هستید و خاک پایتان را نور دیده ما فرمائید...
انشاالله ....
التماس دعای عهد وفرج مولایمان فراموش نشود.....
۲۱ فروردين ۹۳ ، ۰۰:۱۱ علی اکبر مجنون الحسین جان



بسم الله الرحمن الرحیم

هدیه ی ققنوس کربلا

لبیک یا علی النقی، جانم به فدای نام زیبایت
شما هم مشارکت کنید
السلام علیک یا داعی الله ؛یا امام علی ابن محمد ایها النقی التقی ارواحناله لک الفدا

باسلام وادب محضر همه بزرگواران ؛ خواهران گرامی ام و برادران عزیزم

به سمع و نظر شما سروران نورانی خود می رساند؛ چندسالی است عده ای آلوده به شرک توحیدی و نبوی و ولایی
دست به توهین و تخریب وجود نازنین مولایمان حضرت امام نقی روحنافدا؛این امام بی بدیل و پاره ی تن مادرسادات
زده اند و هر روز این موضوع در رسانه های بیگانه و در موتورهای جستجوگر اینترنتی؛پررنگ تر می شود.
لذا خواهشمند است شما نیز به طرح مشارکتی حمایت از آن مولای نازنین ؛حسینی وار و علمداری همچون
مولایمان ابالفضل العباس ارواحناله لک الفدا بپیوندید...
و مشت محکمی را بر دهان دشمنان ابوجهل صفت و ذاتی؛نسبت به  خاندان توحیدی نبوی و علوی و فاطمی
بزنید..هم این کار شما امر به معروف و نهی از منکر عظیمی در راه ولایت در فضای مجازی به طور هماهنگ محسوب خواهد شد
هم یکپارچگی تمام فضای مجازی را به همراه خواهد داشت....
اگر بتوانید هدر یا عکسی را در صفحه به صورت ثابت قرار دهید این کار شما بسیار زیبا و پسندیده خواهد بود...
در صورت تمایل نیز می توانید تصاویرتان را از طریق این لینک برای عقیق و یا به نشانی yaemamnaghi@gmail.com ارسال کنید..

اجرکم عندالله لشگر حضرت صاحب الامر ارواحناله لک الفدا
 لبیک یا امام الهادی نقی ارواحناله لک الفدا
باتشکر ؛العبد؛مجنون الحسین جان
التماس دعای عهد وفرج مولایمان ان شاالله



۲۹ فروردين ۹۳ ، ۰۳:۴۱ علی اکبر مجنون الحسین جان
بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین

ارواحناله لک الفدا

باسلام وادب محضر همه ی بزرگواران؛خواهران گرامی و برادران عزیزم

این شعر را از سوی حسینیه ی ققنوس کربلا

به مناسبت میلاد مادرجان عالمین؛فرمانروای کائنات هستی،حضرت فاطمه زهرا ارواحناله لک الفدا هدیه به شما خوبان می نمایم.

امیداست که شما با نشر این شعر استثنائی و زیبا؛باعث خیرات و برکات عالی برای خود وخانواده ی خود و همه عالم شوید.انشاالله

التماس دعای عهدوفرج مولایمان اباصالح المهدی جان

را از هم بخواهیم و فراموش نکنیم


خواب بودم، خواب دیدم مرده ام
بی نهایت خسته و افسرده ام

تا میان گور رفتم دل گرفت
قبر کن سنگ لحد را گل گرفت

روی من خروارها از خاک بود
وای، قبر من چه وحشتناک بود!

بالش زیر سرم از سنگ بود
غرق ظلمت، سوت و کور تنگ بود

هر که آمد پیش، حرفی راند و رفت
سوره ی حمدی برایم خواند و رفت

خسته بودم هیچ کس یارم نشد
زان میان یک تن خریدارم نشد

نه رفیقی، نه شفیقی، نه کسی
ترس بود و وحشت و دلواپسی

ناله می کردم ولیکن بی جواب
تشنه بودم، در پی یک جرعه آب

آمدند از راه نزدم دو ملک
تیره شد در پیش چشمانم فلک

یک ملک گفتا: بگو دین تو چیست؟
دیگری فریاد زد: رب تو کیست؟

گر چه پرسش ها به ظاهر ساده بود
لرزه بر اندام من افتاده بود!

هر چه کردم سعی تا گویم جواب
سدّ نطقم شد هراس و اضطراب

از سکوتم آن دو گشته خشمگین
رفت بالا گرزهای آتشین

قبر من پر گشته بود از نار و دود
بار دیگر با غضب پرسش نمود:

ای گنه کار سیه دل، بسته پر
نام اربابان خود یک یک ببر

گوئیا لب ها به هم چسبیده بود
گوش گویا نامشان نشنیده بود

نامهای خوبشان از یاد رفت
وای، سعی و زحمتم بر باد رفت

چهره ام از شرم میشد سرخ و زرد
بار دیگر بر سرم فریاد کرد:

در میان عمر خود کن جستجو
کارهای نیک و زشتت را بگو

هر چه می کردم به اعمالم نگاه
کوله بارم بود مملو از گناه

کارهای زشت من بسیار بود
بر زبان آوردنش دشوار بود

چاره ای جز لب فرو بستن نبود
گرز آتش بر سرم آمد فرود

عمق جانم از حرارت آب شد
روحم از فرط الم بی تاب شد

چون ملائک نا امید از من شدند
حرف آخر را چنین با من زدند:

عمر خود را ای جوان کردی تباه
نامه اعمال تو باشد سیاه

ما که ماموران حق داوریم
پس تو را سوی جهنم می بریم

دیگر آنجا عذر خواهی دیر بود
دست و پایم بسته در زنجیر بود

نا امید از هرکجا و دل فکار
می کشیدندم به خِفّت سوی نار

ناگهان الطاف حق آغاز شد
از جنان درهای رحمت باز شد

مردی آمد از تبار آسمان
دیگران چون نجم و او چون کهکشان

صورتش خورشید بود و غرق نور
جام چشمانش پر از خمر طهور

لب که نه، سرچشمه ی آب حیات
بین دستش کائنات و ممکنات

چشمهایش زندگانی می سرود
درد را از قلب انسان می زدود

بر سر خود شال سبزی بسته بود
بر دلم مهرش عجب بنشسته بود

کِی به زیبائی او گل می رسید
پیش او یوسف خجالت می کشید

دو ملک سر را به زیر انداختند
بال خود را فرش راهش ساختند

غرق حیرت داشتند این زمزمه
آمده اینجا حسین فاطمه؟!

صاحب روز قیامت آمده
گوئیا بهر شفاعت آمده

سوی من آمد مرا شرمنده کرد
مهربانانه به رویم خنده کرد

گشتم از خود بی خود از بوی حسین (ع)
من کجا و دیدن روی حسین (ع)

گفت: آزادش کنید این بنده را
خانه آبادش کنید این بنده را

اینکه این جا این چنین تنها شده
کام او با تربت من وا شده

مادرش او را به عشقم زاده است
گریه کرده بعد شیرش داده است

خویش را در سوز عشقم آب کرد
عکس من را بر دل خود قاب کرد

بارها بر من محبت کرده است
سینه اش را وقف هیئت کرده است

سینه چاک آل زهرا بوده است
چای ریز مجلس ما بوده است

اسم من راز و نیازش بوده است
تربتم مهر نمازش بوده است

پرچم من را به دوشش می کشید
پا برهنه در عزایم می دوید

بهر عباسم به تن کرده کفن
روز تاسوعا شده سقای من

اقتدا بر خواهرم زینب نمود
گاه میشد صورتش بهرم کبود

تا به دنیا بود از من دم زده
او غذای روضه ام را هم زده

قلب او از حب ما لبریز بود
پیش چشمش غیر ما ناچیز بود

با ادب در مجلس ما می نشست
قلب او با روضه ی من می شکست

حرمت ما را به دنیا پاس داشت
ارتباطی تنگ با عباس داشت

اشک او با نام من می شد روان
گریه در روضه نمی دادش امان

بارها لعن امیه کرده است
خویش را نذر رقیه کرده است

گریه کرده چون برای اکبرم
با خود او را نزد زهرا (س) می برم

هرچه باشد او برایم بنده است
او بسوزد، صاحبش شرمنده است

در مرامم نیست او تنها شود
باعث خوشحالی اعدا شود

کشته اشکم، شفیع امتم
شیعیان را مُنجِیَم از درد و غم

گرچه در ظاهر گنه کار است و بد
قلب او بوی محبت میدهد

سختی جان کندن و هول جواب
بس بود بهرش به عنوان عقاب

در قیامت عطر و بویش می دهم
پیش مردم آبرویش می دهم

آری آری، هرکه پا بست من است
نامه ی اعمال او دست من است

ناگهان بیدار گردیدم زخواب
از خجالت گشته بودم خیس آب

دارم اربابی به این خوبی ولی
می کنم در طاعت او تنبلی؟!

من که قلبم جایگاه عشق اوست
پس چرا با معصیت گردیده دوست؟

من که گِریَم بهر او شام و پگاه
پس به نامحرم چرا کردم نگاه؟

من که گوشم روضه ی او را شنید
پس چرا شد طالب ساز پلید؟

چشم و گوش و دست و پا و قلب و دل
جملگی از روی مولایم خجل

شیعه بودن کی شود با ادعا؟
ادعا بس کن اگر مردی بیا

پا بنه در وادی عشق و جنون
حبّ دنیا را ز قلبت کن برون

حبّ دنیا معصیت افزون کند
معصیت قلب ولیّ را خون کند

باش در شادی و غم عبد خدا
کن حسابت را ز بی دینان جدا

قلب مولا را مرنجان ای جوان
تا شوی محبوب رب مهربان

سعی کن حرص و طمع خانه خرابت نکند
غافل از واقعه ی روز حسابت نکند

ای که دم می زنی از عشق حسین بن علی (ع)
آن چنان باش که ارباب جوابت نکند

 

شاعر عزیزاین شعر؛برادر بزرگوارامان

سید امیرحسین حسینی است.

همگی برایش از خداوند جلیل توفیقات

عظیم مسئلت می نمائیم.

اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم


۰۵ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۹:۰۳ علی اکبر مجنون الحسین جان
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم....
تقدیم به شما گرامییان
از سوی حسینیه ی ققنوس کربلا
خوشبخت باشیدوشیرین کام ان شاالله و از یاران مولایمان اباصالح المهدی ارواحناله لک الفدا
دل مولاجانمان را با خوشبختی و مهربانی خویش با خانواده و وفاداری به همسر و اهل خود شاد کنید
برای خوشبختی همدیگر بسیار دعا کنید.
رضای مولایمان رضای خداست!
امیداست آن سرورعالم؛از همه ی ما در این صبح جمعه ی الهی راضی شود.
امیدوارم هرگز یک تار موی از سر مَحْرَمِتان به نامحرمان دنیا نفروشید.
حلال خدا را حرام نکنید و حرام خدا را حلال نشمارید....
آمین یارب العالمین
زندگی به سبک شهدا!!!
 «می‌برم با خانم و بچه‌ها بخوریم»
جعبه شیرینی رو جلو بردم و تعارف کردم. یکی برداشت و گفت: می‌توانم یکی دیگر هم بردارم؟
گفتم : البته این حرفا چیه؟ سید یک شیرینی دیگر هم برداشت.
هر جا که غذای خوشمزه یا شیرینی یا شکلاتی تعارفش می‌کردند، بر می‌داشت اما نمی‌خورد. می‌گفت: «می‌برم تا با خانم و بچه‌ها با هم بخوریم.»
به ما هم توصیه می‌کرد که این خیلی موثر است آدم شیرینی‌های زندگی‌اش را با خانواده‌اش تقسیم کند.
شاید برای همین هم همیشه در خانه نماز را به جماعت می‌خواند.
پی نوشت:
برداشتی از کتاب مجموعه خاطرات شهیدسید مرتضی  آوینی
التماس دعای عهد وفرج مولایمان را فراموش نکنیم.....
۱۰ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۶:۴۴ سنا ♥عاشق مهدی فاطمه♥
 ماهیان از تلاطم دریا به خدا شکایت بردند و چون به خواست ایشان وفرمان الهی دریا ارام شد ، خودرا اسیر تور صیادان یافتند.تلاطم های زندگی حکمتی از خداوند است پس از خدا بخواهیم دلمان ارام باشد نه دریای دور وبرمان ...

 
۱۲ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۰:۳۷ علی اکبر مجنون الحسین جان
اعوذبالله من النفسی
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدالله رب العالمین من کل النعمه و استغفر الله الذی من کل ذنب و اتوب الیه و قالو انالله واناالیه راجعون
السلام علیک یا آل الله ارواحناله لک الفدا.....یا اهل البیت النبوه ....
هدیه ی حسینیه ی ققنوس کرببلا
سلام و ادب محضر یکایک بزرگواران ؛خواهران گرامی و برادران عزیزم
ماه مبارک رجب المرجب فرا رسید!
ماهی که اولین  روزش باقریست!
سومینش نقویست!
دهمینش تقویست!
سیزدهمینش علویست!
نیمه اش زینبیست!
و بیست و هفتمینش محمدیست!
ان شاالله به فضل بلند پروردگار متعال و خارج از هر عُجب و تظاهر و منییتی و هرگناهی!!!
اولین حاجت خود را فرج امور مولایمان؛حضرت صاحب الامر ؛اباصالح المهدی جان؛
ارواحناله لک الفدا قرار دهیم و برای آنکه قلب مولایمان از ما در درگاه پروردگار احدیت
رضای مرضی گردد؛برای امور اسلام عزیز و یکایک مومنین و مومنات و منتظران حضرتشان در این ایام الهی
دعای مستمر داشته باشیم؛تا موجبات رضای پروردگار عالم ؛جل و اعلی فراهم گردد؛
و دفع بلایای ارضی و سماوی از وجود نازنین مولایمان در هرجای عالم که تشریف دارند
 گرددو محبین و شیعیان حضرتشان را در اقصاء  نقاط عالم محفوظ بمانند...
ان شاالله تعالی.....
اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
امید است که قدرمان دهند به قدر مولایمان! ...آمین یارب العالمین
اللهم عجل لولیک الفرج
التماس دعای عهد و فرج مولایمان اباصالح المهدی جان را فراموش نکنیم...
العبد ,مجنون الحسین جان

۱۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۶:۲۹ علی اکبر مجنون الحسین جان
اعوذباالله من النفسی
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام دارم محضر شما عزیزان پروردگار عالم
خواهران گرامی و برادران عزیزم
امیدوارم که ایام به کامتان باشد و خداوند همواره یاری گر شما گرامییان
در دو عالم ...
در این مدت که گذشت ما در کنار شما بسیار آموختیم و شاکر از این دوستی
و محبت الهی که خداوند تبارک و تعالی به ما عطا فرمود ؛تا در میان بندگان خاص
و خوبش بندگی آموزیم.گرامییان اگر حسن همسایه بودنمان خوب نبود و گاه و بی گاه
آمدیم و مزاحم شما شدیم و رفتیم و کلامی را عرضه داشتیم که باعث ملال خاطر شدیم ؛عرض حلالیت داریم .
هر بدی از ما دیدید؛ به حرمت مولای ما ؛حجت ابن الحسن جان؛بگذرید....
همه شما دوستان و همراهان ققنوس کرببلا را به خداوند تبارک و تعالی می سپارم.
امید است در کوچک ترین لحظه ای!!!نه از یاد خدا و نه از یاد مولایمان اباصالح المهدی جان!
غفلت نورزید...مراقب دل و قلب حضرت باشید!
اگر سید هستید؛ ده ها برابر !
اگر هم عام هستید؛ فرقی ندارد!شما هم تکلیف دارید!
شما هم تلاشتان را داشته باشید!
التماس دعای عهد وفرج مولایمان ان شاالله .....
اللهم عجل لولیک الفرج
العبد؛علی اکبر مجنون الحسین جان
۱۳۹۳/۲/۱۷
۰۲ تیر ۹۳ ، ۱۰:۳۲ در راه مانده...
ســـلام...

مبحث خوبی بود، اجــرکم عنــدالله

موفق باشیــد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی